Hästhälsningar till Noel

... kommer här från en kusin som är lika kusligt galen som han. Vi hälsade på en lantgård igår och Emil tillbringade säkert över en timme på hästryggen.

image12



- Emil! Inte får du rida helt på egen hand!!

- Ja men om Andrea är med då??

- Mmm... Då går det bra.

image14



Sommaren börjar falna. Vi har augusti i mars.


image15



Barnen fick vara med och baka bröd i en vedeldad ugn av klassiskt gammeldags lantligt snitt: en lerinbäddad järntunna. Jag ligger in bilderna som tumnaglar, så får ni klicka på dem om ni vill se dem större.





Som jag skrev häromdagen så har Emil nyss lärt sig att åsnan säger "i-A". En lycklig tillfällighet ville att han skulle få göra riktigt åsnefamiljs bekantskap strax efter att ha tillägnat sig detta ljud. Fast att det söta djuret skulle låta fullt så trädvältande jättehögt hade inte föreställt sig... Det tog en liten tid innan han övertygade sig om att våga gå nära åsnorna efter att ha hört deras hiskliga skrianden. Förresten var de inte alls så spännande som hästen, hans favoritdjur alla kategorier. Andrea tog däremot karlssonsklisterkreaturen till sitt hjärta.

image20



Men Emil... Han gör som kusinen Noel, han håller sig till hästar.

image21

Kommentarer
Postat av: kusin Noel

Hej kusinkompis!
Vad det ser kul ut att rida. Jag har bara suttit på hästryggen en gång, en kort stund, på en jättestor häst som hette Angela(i stallet som är intill där vi bor). Hon som äger Angela är lika gammal som vi, hon är jättemodig, hon är med sin mamma och kratsar Angelas hovar. Det får jag inte göra för min mamma, inte ännu iallafall. Men jag är hos hästarna ofta, då klappar jag dem och vinkar till dem. Och idag när jag var i stallet hjälpte jag till att sopa och köra skottkärra. Det är ganska mycket arbete med hästar! Som tur var fanns det en vattenpöl utanför som jag kunde hoppa i som avkoppling då och då. Och så tittade jag på den blåa traktorn som körde på ridbanan strax intill.

Kusinkramar från Noel

2008-04-02 @ 21:32:20
Postat av: Maria

Gunnar skulle bli grön av avund om han fick se vad Emil gör om dagarna! Gunnars favoritdjur är också hästar. Det första ordet han säger när han vaknar - om det inte är traktor... - och han ser hästar överallt - även där det inte syns några..:-)
Däremot är G rätt så nöjd nu ändå. Han fick en paddel av sin far i helgen... kolla in på bloggen..:-)
Kram
Brusmanskan

2008-04-04 @ 14:27:53
Postat av: Mona

Hej, Vad roligt att se bilderna på Andrea och Emil. Andrea har ju blivit så stor och Emil, en riktigt liten charmknutte. Har tagit ut några bilder, som vi ska visa i Vilshult, när vi kommer ner. Ha det bra hela familjen. Kram Mona.

2008-04-07 @ 20:53:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0