Låda!

Lådan från farmor och farfar har kommit. Och eftersom det är en konstig vecka har Andreatorsdagen förvandlats till en tisdag och en halv onsdag; vi har henne med andra ord här idag (fast hon just nu är i skolan för sina eftermiddagarslektioner; långa skoldagar har hon...). Så... Vi har öppnat lådan! Många skolböcker var det! Så många att tiden nog inte kommer att räcka till att arbeta i dem alla, tyvärr; vi får välja ut de som verkar roligast och bäst. Och så har vi ju en till liten svensk på tillväxt, en som helst av allt tittar på "Eva" och svarar B när någon säger A, samt när han vaknade efter sin förmiddagslur tidigare idag inte brydde sig om att stiga upp, utan föredrog att stanna i sängen med en god bok, Dinkeli Dunkeli Doja om den är bekant. Tack farmor och farfar för allt (för det som var presenter och för arbetet att köpa allt, men vi räknar med att ni specificerar kostnaden för det som INTE var tänkt att ni skulle betala).

Här några bilder. Kniven i Emils hand gick han själv efter i köket i samma stund som han fick syn på lådan. Han vet mycket, vår Emil.

Lådöppningen är för övrigt filmad, liksom en hel del av Andreas förehavanden i helgen; vi ska bränna en DVD och skicka så får ni se.

    

image72



Kommentarer
Postat av: Nonno och Erikain

Hej kära kusiner,

Jag gillar också att läsa böcker, jättemycket. Mest tycker jag om böckerna om grisen Benny, eller pappa Benny, som jag säger; "läsa pappa Benny". Det är nämligen så att mina storasystrar Theas och Fannys pappa heter pappa Benny i vår familj (fast i övrigt har han inga likheter med en gris). Så har vi pappa Emil, han kan ryta och skrika jättehögt. Har ni träffat honom? Han bor i Lönneberga. Min pappa heter pappa Cent men min mamma heter bara mamma. Så har vi en hund och två katter. Hunden heter Pimmy (Timmy) men katterna heter bara katt.

Kramar från Nonno

2008-05-04 @ 21:20:30
Postat av: Ma & pa

Kära Andrea och Emil
Det var ju kul att lådan kom fram och att den berett er sådan glädje. Farmor och jag (farfar) har varit nere i Helsingboprg denna och träffat era kusiner denna helgen. Fanny har konfirmerats och hela släkten var där. (Pappa får förklara vad konfirmeras är) Hugo och Noel lekte mycket. Den ene körde trehjuling och den andre åkte med på släpvagnen. Sen byttes de vid att köra. Sofia såg på och skrattade.

Vad kul det skulle vara om ni kusiner kunde få träffas. Jag är säker på att det skulle bli mycket bus och roliga upptåg.
Kramar
från farmor och farfar

2008-05-04 @ 22:41:37
Postat av: Emil

Nej tyvärr Nonno, många böcker har jag, men grisen Benny är vi inte bekant med. :-(
Men jag vet hur en gris låter, "oink oink" säger mamma, pappa säger något annat konstigt som jag har svårt att komma ihåg. Men hästen säger iallafall MUUU för det mesta... fortfarande. Bara IBLAND säger den iii-ha-ha-ha...

2008-05-14 @ 05:30:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0