Hunden Marinas utflykt

(Bakgrund: Doris, jag, Emil och Efraim är i Sverige över sommaren. Andrea är kvar i Chile. Den här berättelsen handlar om ett sommaräventyr som en av hennes små vänner, hunden Marina, gjorde idag.)
Sista liljekonvaljen.
Å så fin! Linnea heter den visst, den här blomman.
Skogsstjärna. Tänk, en stjärna, precis som jag!
En liten Björn mitt i skogen! Hjälp!!
Jaså är det en SÅN björn, som åker cykel. Då är den kanske inte så farlig.
Va sa du för nåt??? En kott??
MYCKET linnea här.
Va STORT det är i skogen! Man får se upp så att man inte går vilse.
De där ska visst bli hallon sen. Jättegott! Fast bara för människor tror jag.
Nej men... HEJ!!! Vem är du? Va sa du? OSCAR??
Titta kompis, ganska fina blommor. Va sa du? Ekorrbär!!?? Var är ekorren då? Konstig grej!!! (ananasgall heter den, därinne ligger det insektsägg)
Hjäääällllppp!!! Asch, det är bara en björnunge. Den är snäll, bara lite stor.
På blodjakt. Verkar ha hittat några korvar att sitta på.
Mums!!
Jättemätt!!
Ovanligt snygg pinne!
Lupiner (Andrea: såna som vi sett i Patagonien, minns du?)
src="https://cdn3.cdnme.se/cdn/9-1/491917/images/2010/kolla-kompis-monke-heter-den_96355006_thumb.jpg" alt="" /> Monke. Konstigt namn, eller hur kompis?
Prästkragar. Ganska tjusiga.
Såklart blåklockor.
Nej, kaprifolen luktar inte så mycket längre. Fast kanske på natten. (Madreselva heter den på spanska, Andrea)
Gökärt. Godis för människor. Blä för hundar!!!
Hej små stackare!
Det verkar som att björnen gillar myror!
Är jag fin i måra och ögontröst? (måran är den vita, ögontröst den blå)
Eller kanske i kovall (den gula) och mormors glasögon?
Va händer??
Hjääälllppp!!
Ett torrt eklöv blir en fin solhatt.
En tjusig basker!! (boina)
En vilding!
Han kommer hitåt!
Jag måste gömma mig!
Tack för att du räddade mig, Andrea. Tycker du att jag passar i stjärnblommekrans?
Kanske snyggare med en klockhatt?
Nej så ska den sitta tror jag.
Nej, här fanns bara grönsaker. Jag har blivit hungrig! Nu går jag hem. En slick på nosen, Andrea!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0