Muminmammans äventyr i Trollskogen, del 2

VEM ÅT PÅ KOTTEN??
Muminmamman har hittat en kotte. Fast det är visst inte mycket kvar av den. VEM KAN HA ÄTIT PÅ KOTTEN?
-
-Var det du?
Hm... jag minns inte riktigt... Jag tror inte att jag äter kottar.... Eller jag menar.... Böööö! (det är nästan allt han säger nämligen, Efraim, fast "Bö!" säger han bra.)
- Var det du, Sören Spillkråka?
- Nej... det är andra hackspettar som äter kottar, inte vi spillkråkor... Fast det där ser mer ut som att en ekorre har varit i farten.
- AHA!! säger muminmamman...
- Var det DU, Kurre Korre?
- Eh... *smacksmack* (så låter ekorrar)... Vadå?
- Som åt på den här kotten?
- Eh, mm... *smacksmack*... ja det kanske det var? Vadådå?
- Man ska inte skräpa ner uti naturen (sjunger Muminmamman)
- Va? Men hörnu lilla trollfrun nu är du tokig. Det är en KOTTE... såna behöver man faktiskt inte plocka upp när man har ätit på dem!!
- Äh, jag skojade bara, säger Muminmamman. Jag var bara nyfiken på vem det var.
- Ja. Fast det var faktiskt inte jag. Jag lämnar alltid kvar en bit längst upp, den är inget att ha. Den där måste ha en skogsmus ha gnagt på.
- Aha, var hittar jag en sån då? undrar Muminmamman.
- Det vet jag inte. Glöm bort den där gamla kotten och läs en fin ekorresaga istället vettja!

Kommentarer
Postat av: Sanna

Härligt att se att ni kom iväg på ett Sverigeäventyr i år också. Och vad stora dina pojkar och Andrea har blivit! Riktiga sötnosar. :-)

2010-08-14 @ 08:30:24
URL: http://superkexetsvardag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0