Allt väl med oss

Ja, jordbävningen här i Chile natten till lördagen har ni väl hört talas om?

I Chillán där vi bor, skedde mycket liten förödelse och vi kom alla undan med blotta förskräckelsen - och knappt ens den! Inget är nog mer lugnande än att behöva lugna ett barn! Vi hade inte råd att bli rädda, och sen gick vi ut och sov i trädgården - i tron att det var en rätt normal jordbävning vi genomlevat. Först dagen efter förstod vi hur stark den varit - 900 gånger starkare än den som drabbade Haiti, till exempel...

Jag är imponerad av den chilenska byggnadskonsten och respekten för byggnormerna.

Kommentarer
Postat av: Anders-Eric

TACK! för detta efterlängtade meddelande!

Stora kramar till hela gänget!

Anders-Eric och Karin

2010-03-01 @ 06:02:12
Postat av: Pennelina

Så skönt att höra...



Många kramar till er!

2010-03-02 @ 18:09:53
URL: http://pennelina.blogspot.com/
Postat av: Karl Olof

Tack för upplysningen om er situation. Skriv gärna mer om hur ni och särskilt barnen tar det. Vi tänker på er. Karl Olof

2010-03-05 @ 17:55:10
Postat av: Maria & Patrik

Åh, vad skönt att höra att ni mår väl! Vi har tänkt på er!

kram

Maria & Patrik

2010-03-07 @ 09:40:55
Postat av: Mirza, Walter y Jan

Hi Mattias& Familia,

Que bueno escuchar que no paso de ser un susto!! Nos acordamos de ustedes al ver las noticias. Aqui en Suecia pasaron fotografias y entrevistas bastante alarmantes. Era logico pues grado 8.8 con amenaza de Tsunami no es nada fácil de digerir.

Tienes razón cuando se tienen ninhos se pierde el derecho a tener miedo.

Abrazos

Mirza, Walter & Jan

2010-03-20 @ 22:47:09
Postat av: angelica

me alegro que esteis todos bien!

Un saludo!

2010-03-20 @ 23:25:41
Postat av: Ninnie Karlsson

Hej Mattias och familjen.

Skönt att allt gick bra. Hoppas era släktingar klarat si bra också. Följer din blogg då och då. Fina bilder. Om ni kommer hem i sommar hoppas jag du hör av dig. Vore roligt att ses.

Kram Ninnie

2010-04-26 @ 18:35:18
Postat av: Mattias

Hej - sent om sider - ni som kommenterat på vår viichile-blogg. Dimper det här ner i era mailboxar? Jag har ingen riktig koll på hur det funkar.



Det blev tvärtyst från oss, vilket jag ber om ursäkt för. Ett par veckors chock efter jordbävningen i all ära, men därefter kom andra orsaker in. Jag fick helt enkelt fullt upp med att plåta på annat håll, kom in på ett par bildbyråer och hade varken tid eller ork över till bloggen.



Fast skrivit och berättat att det är bra med oss borde jag ha gjort, jag ber om ursäkt för det.



Nu befinner vi oss till fyra fjärdedelar i Sverige över sommaren. Med det menar jag att Andrea är kvar i Chile hos sin mor, medan Doris, jag och pojkarna njuter av den annalkande sommarvärmen.



Hur det blir med bilder på bloggen framöver vet jag inte riktigt. Vi får helt enkelt se.



Glad sommar!

2010-07-01 @ 21:28:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0